EmoWheel

Vi har under vår c-uppsats utvecklat en metod och ett verktyg (EmoWheel) för att utvärdera känslor och engagemang hos användaren under interaktionen med webbsidor. Metoden är tänkt som ett komplement till traditionella användartester.

För den intresserade finns uppsatsen i sin helhet här, eller för den nyfikne går det att testa verktyget här.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

RSS Senast lyssnade

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Delicious

Bilder

Clip.

Peace

Goodfellas

Fler foton

%d bloggare gillar detta: