Flashprojekt i och utanför skolan

Prova på att vara Steve Jobs i det här Papervision3D-spelet

Prova på att vara Steve Jobs i det här Papervision3D-spelet

Är mitt uppe i Interaktiva medier-kursen just nu. Har gjort ett antal labbar och analyserat en flashsida. På torsdag sätter projektarbetet igång. Gruppen är fixad och idén har redan börjat utformas. Blir en hemsida åt Ida i gruppen och hennes medieföretag. Ska bli spännande att se vad vi kan hitta på. Är alltid roligare att göra projekt mot en skarp kund.

Samtidigt ska jag på allvar sätta igång att utforma min granne, fotografens, portfolio/företagssida. Hade ett andra uppföljningsmöte idag. Visade upp lite förslag och en grafisk profil som jag hade tänkt mig. Var skönt att få bekräftat att vi var på samma sida så här långt. Det verkar bli en sida i Flash och nu även med hjälp av Papervision3D för att få till ett riktigt snyggt 3D-galleri. Hoppas jag kan och hinner sätta mig in i det. Har några finfina idéer. Kolla in http://www.terrebleue.be/ för att få en uppfattning om ungefär hur jag har tänkt mig att det ska se ut. För mer information gå till Papervision3D:s blogg.

2 Responses to “Flashprojekt i och utanför skolan”


  1. 1 Micke onsdag, oktober 15, 2008 kl. 21:11

    Kul! Ska bli roligt att se vad du pillar ihop!

  2. 2 tackytobster onsdag, oktober 15, 2008 kl. 22:46

    tror jag tagit mig vatten överhuvudet när det kommer till papervision-delen. får nog bli något lite enklare. 🙂


Kommentera

Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

RSS Senast lyssnade

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Delicious


