För alla sjuka där ute

Igår satt jag och kämpade med ett nytt tal och en ny text – än en gång in på småtimmarna, men jag blev klar och var nöjd med vad jag åstadkommit. När jag vaknade imorse känner jag hur min förkylning som kommit krypandes den senaste veckan slagit till på riktigt, med buller och bång. Huvudet känns som en vattenmelon, varje andetag som ett långsamt drag med en rasp mot strupen och kroppen som en urkramad gammal wettex-trasa. Så det blev inget tal för min del idag. Istället kurerar jag mig med te, Kan Yang, vitaminbrus och ipren.

När jag var yngre brukade min mamma eller pappa alltid köpa med sig några serietidningar hem till mig när jag var sjuk. Det funkar fortfarande, det är ett utmärkt format att ha i sängen. Men om man är så pass pigg att man kan sitta vid en dator eller har en bärbar så är det alltid roligt att läsa lite bloggar och kolla på videos. Därför tänkte jag tipsa om ett par sidor som passar bra så här i förkylningstider.

  1. Passformen
  2. xkcd.com
  3. Funny or die
  4. Awkward pictures
  5. Improv Everywhere
0 Responses to “För alla sjuka där ute”



  1. Kommentera

Kommentera

Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

RSS Senast lyssnade

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Delicious


