Företaget, jobbet & plugget

Jag har precis påbörjat mitt första skarpa pojekt i mitt (soon to be) företag. Det gäller en hemsida åt en fotograf i Stockholm. Är glatt överraskad över att jag nu faktiskt kan dra nytta av det jag lärt mig under de två första terminerna på programmet It, medier och design som jag läser vid Södertörns högskola.

Just nu sitter jag och skissar på en kommunikationsplan vilket var mycket roligare än vad jag föreställde mig. Känns bra att göra allt från grunden. Förhoppningsvis får jag även göra en grafisk profil innan jag gör hemsidan. Har storslagna planer och jag kommer rapportera hur allt fortskrider här på bloggen.

Nästa vecka börjar skolan med en kurs i retorik. Vet inte riktigt hur den passar in i programmet men det ska hur som helst bli intressant att läsa den. Sen har vi kurserna interaktiva medier och idé, kreativitet och design – eller något sådant, de blir förhoppningsvis också mycket givande. Ska även bli spännande att börja läsa vid Södertörn i Flemingsberg efter att ha läst vid det pyttelilla kampuset i Haninge.

Det har blivit dags att söka extrajobb också, vid sidan om egna firman och plugget vill jag kunna använda mig av det jag lär mig i skolan på riktigt samtidigt som man ”får in en fot” i branschen redan nu. Det vore grymmt att få börja jobba med interaktionsdesign och layout redan nu. Vi får se vad som dyker upp.

0 Svar to “Företaget, jobbet & plugget”



  1. Kommentera

Lämna en kommentar




RSS Senast lyssnade

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Delicious