Helgen i korthet

Som ni läst tidigare var jag på Go08 nere på Stureplan i fredags. Förutom det har jag tagit det mycket lugnt. Kravlade upp vid 10 på lördags morgon för att gå en runda med mor och far på Hagby Golf. Gäller att få koll på närspelet. Om någon vecka eller så blir det kurs tillsammans med ett pro och grönt kort. 

Åt middag på restaurang Sjönära i Åkersberga efteråt. Beställde en Oxfilé carpaccio till förrätt och en GI-lax med rotfrukter och chêvre till varmrätt. Carpaccion såg ut att vara färdigskuren och tillplattad med en kavel samtidigt som den inte smakade speciellt mycket. Fick inte ens salt, peppar eller olivolja till bordet. Inte heller laxen lyxades de med. Själva laxfilén var god men rotfrukterna blev ganska snabbt tråkiga då alla var dränkta i någon form av gêvreostsås. Läget är fantastiskt, servicen sisådär, priserna alldeles för höga, maten tråkig. Senare på kvällen kollade jag på actionfilmen Wanted och romkomfilmen Forgetting Sarah Marshall. Två mycket bra filmer som jag kan rekommendera.

I söndags blev det sovmorgon, brunch med DN och en massa kaffe, städning, diskning och allmänt pyssel i lägenheten. När allt det var klart så plöjde jag igenom en och en halv säsong Entourage.

Nu är jag tillbaka på jobbet igen, sista veckan som jag jobbar heltid nu. Sen ledig en vecka innan skolan sätter igång igen. Pirrigt.

0 Responses to “Helgen i korthet”



  1. Kommentera

Kommentera

Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

RSS Senast lyssnade

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Delicious


