(r)evolution & teknikskifte

Det har blivit dags att införskaffa en bärbar dator eller laptop som det också heter. Har länge gått och suktat efter en och inte sällan slängt avundsjuka, längtande blickar på de lyckligt lottade som sitter med en. Nu för tiden är det mycket sällan man kommer in på ett kafé där mindre än hälften av besökarna sitter med en laptop.

I min iver och längtan efter att införskaffa denna statuspryl har jag redan hittat och köpt den perfekta laptop-väskan på Judits secondhand. En fantastiskt snygg italiensk läderportfölj från Kuve’. Nu är det bara datorn som fattas.

Jag har länge försökt hålla mig borta från mac-prylar. Mycket på grund av att jag inte gillar att bli bunden till ett märke som det känns som om mac är bra på att göra med sina användare. Om jag skaffar en MacBook måste jag använda iTunes, skaffa en iPod och prata i en iPhone mm. Sen vill jag ju kunna syncha allt med min stationära Dell-dator hemma också. Hur kommer det funka? Hur som helst så börjar jag trots allt att väga över mot att skaffa en Mac.

0 Responses to “(r)evolution & teknikskifte”



  1. Kommentera

Kommentera

Twitter

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

RSS Senast lyssnade

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Delicious


